انجمن علمی گرافیک

مرکر علمی کاربردی و فرهنگ و هنر البرز واحد 1

انجمن علمی گرافیک

مرکر علمی کاربردی و فرهنگ و هنر البرز واحد 1

انجمن علمی گرافیک

انجمن علمی گرافیک در آذر ماه 1393 با اهداف پژوهش و حمایت دانشجوبان رشته هنر وبه خصوص رشته گرافیک شروع به فعالیت نموده.


کانال تلگرام انجمن علمی گروه گرافیک : anjomanegraphic@

طبقه بندی موضوعی

سرود سرو

پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ب.ظ
این نمایشگاه به مناسبت نهمین سالگرد درگذشت استاد 'مرتضی ممیز'، با عنوان 'سرود سرو' در نگارخانه اشراق مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان البرز برپا شد.
 مدیر گروه گرافیک مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه 65 اثر از آثار گرافیکی و پوسترهای استاد ممیز به نمایش گذاشته شد. 
 'مزدک کیانی شکری' افزود: استاد ممیز در دوران زندگی هنری خود پوسترها و آثارگرافیکی زیادی را طراحی کرد که از مهمترین آن ها می توان به لوگوی موزه رضا عباسی، علامت استاندارد ایران، لوگوی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی، شرکت سایپا و سازمان چای کشور اشاره کرد. 
 وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه نخستین انجمن گرافیک دانشجویی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان البرز تشکیل شد و همچنین این انجمن نخستین گاهنامه خود را با عنوان 'هنر' منتشر کرد. 
 وی با اشاره به هدف از تشکیل این انجمن، گفت: دانشجویان رشته گرافیک استعدادها و پتانسیل های فراوانی دارند، بنابراین باید شرایط تبدیل ایده های آنان به طرح های اجرایی فراهم آید. 
 کیانی شکری افزود: دانشجویان رشته گرافیک علیرغم تجربه کم حضور در بازار کار، می توانند طرح های بسیار مناسبی در زمینه طراحی های آرم، بسته بندی محصولات،تبلیغات تجاری و ...به صاحبان مشاغل، واحدهای تولیدی وکارخانه ها ارائه دهند. 
 مرتضی ممیز، 4 شهریور 1315 در تهران به دنیا آمد و در سال 1344 تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در دانشکده هنرهای زیبا به پایان رساند. 
 اندکی بعد برای ادامه تحصیل راهی فرانسه شد و در سال 1347 کارشناسی ارشد هنرهای تزیینی خود را از مدرسه هنرهای تزیینی پاریس دریافت کرد. 
 ممیز از اواخر دهه 30، فعالیتش را در رشته طراحی گرافیک آغاز کرد و مدیریت هنری و طراحی نشریات بسیاری از جمله «کتاب هفته»، «کیهان هفته»، «فرهنگ»، «کاوش»، «نگین»، «رودکی»، «فرهنگ و زندگی»، «کلک» و «بخارا» را بر عهده داشت. 
 برپایی 10 نمایشگاه اختصاصی در تهران و دو نمایشگاه اختصاصی در آلمان و همچنین شرکت در 75 نمایشگاه گروهی در ایران، آلمان، فرانسه، آمریکا، بلژیک، فنلاند و یوگسلاوی از جمله فعالیت های هنری اوست. 
 عضویت در هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، انجمن بین المللی طراحان گرافیک و ریاست هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران از دیگر فعالیت های این هنرمند است. 
 مرتضی ممیز در طول حیات خود جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرد که نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران در سال 1383 و انتخاب از سوی سومین همایش چهره های ماندگار در سال 1382 از جمله آنهاست. 
 هنرمند برجسته گرافیک ایران، پس از سال ها فعالیت مستمر هنری در روز پنجم آذرماه 1384 در سن 69سالگی بدرود حیات گفت و به دیار باقی شتافت. 
 پیکر او را در باغبان کلا (محلی واقع در کردان کرج) به خاک سپرده شده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۹
زهره سید علوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی